Nädalastest toimetustest, abivahendist ja Kubija spaast

Aeg läheb koguaeg lihtsalt nii ruttu, et ennegi kui aru saan on jälle päev läbi ja veel hullem, jälle nädal läbi. Viimane nädal on kuidagi nii tegus olnud, et eile õhtul oli mu elu suurimaks sooviks lihtsalt koju saada ja kodus olla. Lapsepuhkusel oleval emal võiks ju ometi elu vastupidi olla, et tahaks vahelduseks kodust välja saada :D 
Nädal algas sellega, et käisin kohalikus perearstikeskuses töövestlusel. Pika mõtlemise ja arutlemise tulemusena jõudsin järeldusele, et sel aastal jääb kooli minek ära. Selle asemel olen beebiga kodus ja naudin ema-lapse aega ning uuest aastast lähen poole kohaga pereõena tööle. Beebi on siis küll alles 8-kuune, kuid minu tööpäevad on lühikesed ning ainult 2 korda nädalas. Beebi veedab nendel kahel päeval aega kas oma vanaema või vanavanaemaga. Raha on ju vaja ning sellises väikses kohas paremat tööpakkumist enam tulla ei saa. Peale lõunat läksime elukaaslase ja lapsega linna, et abistada mu vanemaid mõningate töödega. Kuna õhtuks me kõike vajalikku tehtud ei saanud, tuli pühendada ka teisipäev vanemate abistamisele. Emps tegi vannitoas remonti, seal oli vaja veel viimased augud seintesse puurida, et asjad üles saaksid. Isal aitasime õppesõiduplatsil märgistusi uuendada ning tegime mõningaid värvimistöid. Kolmapäeval oli taas linna minek, kuna beebsul oli aeg ortopeedi juurde. Arsti aeg oli alles 14:45, kuid otsustasime juba kella 12 ajal empsiga minna linna peale jalutama, et Kaur saaks vankris korralikku lõunaund magada.
No see Tartu on ikka maru väike, me ei osanud kusagil nii kaua ära jalutada. Seega otsustasime lõpuks minna proovima kurikuulsa Aparaadi restorani toitu. Lõuna oli ikka ülimalt hea, eriti sellise hinna kohta. 3.50€ päevapraad, lisaks tasuta vesi. Väga-väga maitsev oli, kindlasti saab sellest üks mu lemmik söögikoht. 
Ortopeedia keskuses läks meil ka oodatust kauem aega. Kaurile tehti ortoos, aga kuna ta nii tilluke veel on, siis oma käekest ei jaksanud ta nii kaua paigal hoida nagu vaja ning esimene tehtud ortoos läks natuke nihu. Aga teine tuli õnneks hästi välja, nii nagu vaja. Hinnad on küll ikka meeletud. Abivahend, mis on vajalik lapse raviks võiks olla ikka 100%-liselt riigi poolt finantseeritav. 4-kuuse lapse käe järgi tehtud ortoos läks minu jaoks maksma 43€, see on siis 50%-lise soodustusega. Mu arvates on see ikka päris suur summa, käsi on ju pisike ja materjali kulu väike. Lisaks ei tea ma kui kaua me seda üldse kasutada saame, sest sellises eas beebi kasvab ju nii ruttu. Aga no eks näis. Vaja seda on ja soetada see tuli. Saatsin küll Sotsiaalametisse ka kirja, et mulle põhjendataks seda maksmis asja. 
Ortoos
No ja neljapäeval käisin pereõe juures siin vaatamas, kuidas töökorraldus välja näeb ja mis minu ülesanded üldse on. Nüüd käin juba vaikselt tutvumas asjaga, et uuest aastast saaksin kohe tööle asuda. Neljapäeva õhtul otsustasime külastada veel Kubija spaakeskust. Jõudsime alles peale 19 sinna, rahvast ikka oli omajagu, aga mitte midagi hullu. Eesti Õdede Liidu liikmed saavad liikmepiletiga soetada 2 spaakeskuse piletit 5 euroga, mis on väga soodne, tavapilet muidu 8€. Meil on beebiga selline lugu, et kui mõni laps kusagil röögib ( jah röögib, mitte ei nuta), siis hakkab meie beebi ka kohutavalt nutma, ju ta siis ehmub selle kõva kisa peale ära. Ja just riietusruumide poole kõndides kuulsime koridoris, kuidas üks laps seal täiesti kõrist lihtsalt röökis. Kauril muidugi vajusid suunurgad alla poole ja hakkas juba nutt tulema. Seega ei saanudki me kohe minna riideid vahetama, pidime u 5 minutit koridoris tema tähelepanu mujale juhtima, et oodata, mil olukord vaibub. Lõpuks kui riietusruumi läksime, selgus, et see laps lihtsalt ei tahtnud ära minna ja seetõttu röökis seal täiest kõrist.... Eks igaüks teeb sellest omad järeldused, kas see on vabakasvatus, kasvatamatus või kasvatatus oma parimal viisil, aga avalikus kohas mulle isiklikult selline asi ei meeldi. Aga see selleks. Meie beebsu oli basseinis ülimalt rahul. Elukaaslasega vaheldumisi saime ka saunades käia. Kui võrrelda beebiga spaas käimise seisukohalt Kubijat ja V-Spaad (postitust V-Spaa külastusest saad lugeda siit) siis Kubija ainsaks eeliseks on see, et seal on soojad veesilmad, kus saab koos beebiga mõnuleda. V-Spaas on ainult madalas lastebasseinis beebile sobiv temperatuur, aga endal on seal natuke ebamugav olla. Aga Kubijal on samuti mõnusad kardinatega eraldatud lamamistoolid, kus saab vajadusel puhata ja beebsule rinda anda. Pesemisvõimalused olid muidugi V-Spaas paremad just seetõttu, et seal olid olemas tarvikud beebi hoidmiseks.  Aga seekord korraldasime asja lihtsalt nii, et sel ajal kui mina ennast pesemas käisin, oli elukaaslane beebiga veel basseinis, nii oli asi tunduvalt lihtsam. 
Mu väike mõnuleja :)

Reedel oli mul õe sünnipäev, seega saigi veedetud sel nädalal kõik 5 päeva linnas. Oh õudust, ma ei oska muud öelda. Mina ei ole loodud ikka nii palju ringi litutama :D Nädalavahetus vähemalt on rahulik olnud, laupäeva päeval kodune ja õhtul käisime maal saunas, nagu ikka kõikidel laupäevadel. 
Tänane pühapäev tuleb ka kodune puhkepäev. Õues tundub päris mõnus ilm, tuleb vist käia jalutamas ka :) 

Jällelugemiseni 

Janely

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Beebiga V Spaas

Mu beebi sünnilugu

Raha kogumine ja väikse lisaraha teenimine