Raha kogumine ja väikse lisaraha teenimine

No raha on küll ju üks selline asi, mida alati võiks rohkem olla. Siinses Eestis tundub, et ega rikkaks pole lootust kunagi saada ning iga sendi üle tuleb arvet pidada. No okei, mitte päris sendi, sest nende eest nagunii midagi osta ei saa, aga euro eest juba saab.


Esiteks, raha kogumine.
1. Digikassa
Paar aastat tagasi tegin internetipangas endale digikassa. Digikassa puhul koguneb raha hoiusesse. Kaardimaksete puhul arvestatakse summa täiseuroni ja see vahe kantakse kassasse. Sel puhul siis, mida rohkem kaardiga maksad, seda rohkem sul raha digikassasse koguneb. Mulle meeldib isiklikult arveldada võimalikult palju sularahas, sest kui mul raha füüsiliselt käes on siis ma kulutan seda lihtsalt vähem. Aga no palgapäeval pole aeg raha välja võtta, siis tuleb hoolega shopata ja tasuda kaardiga. Ühesõnaga nende paari aasta jooksul on mul sinna kogunenud  210.02€ kokku, aga olen sealt juba 3 korda väljamakseid teinud, seega on mul praegu seal ainult 17.52€. Aga täiesti arvestatav summa, mille kadumist ma pangakontolt pole tähelegi pannud.



2. Reaalne rahakassa
Vahepeal ma olin aktiivsem rahakotist sente kassasse panema, aga kuna nende vahetamine pangas on tasuline, siis jäi see rohkem tahaplaanile. Aga nüüd hiljuti sain ma teada, et pandimajad väga-väga vajavad peenraha (sentidest ei taha nad neid pudinaid, punaseid sente) siis hakkasin ma nüüd tublisti jälle sente kassasse koguma. Lugesin ekstra selle postituse jaoks ära ka, sendikassas on mul hetkel 17.92€. 
3. Bonusway
See on viimasel ajal palju reklaami saanud. Mina ka hakkasin seda kasutama. Hetkel on mul sinna kogunenud Aliexpressist tellimisega 6.02€. Väljamakset pole teinud ega proovinud teha, aga loodan et saab selle raha ilusti oma kontole.
https://www.bonusway.ee/?r=6035210
Ma liigitan selle raha kogumise alla, kuna lisaraha see vist pole, kuna asju tellides peab nagunii raha raiskama, et sinna kontole midagi koguneks.
4. Taara tagastamine
No see on küll puhas kulutatud raha tagasi saamine, aga raha siiski. Mu arust on ikka päris tüütud need taaraautomaadid, nii uimased ja erroris koguaeg. Seega eelistan ma koguda pisut suurema koguse taarat, et siis selle võrra harvemini oma närve seal kulutada. (Kõlab nagu oleksib meeleheitel taarakoll :D )


5. Toidupoodides kliendikaardile boonuspunktide kogumine
Lisaks sellele, et paljudes poodides on kliendikaartide kasutamisel päris head hinnapakkumised, siis on võimalus üldjuhul nendele ka boonust koguda, mida hiljem saab siis arve tasumisel kasutada. Kõige mõistlikum tundub sellega tegeleda siis, kui on kindel nö kodupood. Mitmetes erinevates poodides käies lihtsalt on summad kliendikaartidel väiksed ning neid kasutades ei teki mingit erilist raha allesjäämise momenti. Hetkel näiteks Partnerkaardil on mul 4.43€.


Lisaraha teenimine
1. Küsitlustele vastamine
Mina olen liitunud mitmete uuringulehekülgedega, kus siis aeg-ajalt saadetakse mulle uuringuid, mida täita. Vastavalt uuringu pikkusele ja mahukusele saab siis täitmise eest punkte teenida. Kui kindel summa koos, saab teha väljamakseid kinkekaardides, mõndades ka lotopiletite ja muude meenete näol. Jama on aind see, et neid uuringuid tuleb päris harva. Mitme kuu peale saab ikka 5€ Selveri kinkekaardi välja teenitud, aga jah, pika aja peale pisike summa. Aga asi seegi! Hetkel mul ka üks 5€ väärtusega Partner e-kinkekaart. 
2. Oma vanade/kasutute asjade maha müümine
Juhul kui kodus seisab kasutult ebavajalikke asju, siis võivad need olla päris heaks tuluallikaks. Naiste puhul on kõige enam vist riided need, mida on palju ja mida saab maha müüa. Enda jaoks kõige soodsam on ilmselt Facebooki või muude ostu-müügiportaalide kaudu müümine, mugavam ehk kirbuturgudel majandamine. Kirbukatele olen mõned korras asju viinud, kui kappi ruumi vaja, aga mingit meeletut kasumit ma teeninud pole. Aga ega mul väga kalleid asju pole olnud seal müügis ka, pigem odavalt et asjadest lahti saada ja neid lihtsalt ära ei peaks viskama.
Aga elukaaslane mul on ikka muid asju ka maha müünud. Vanad Playstatonid, kitarri, vanad telefonid, hantlid jne. Tasub proovida, sest mis endale tundub mõttetu ja prahina, võib teisele palju heameelt teha :)

Kokkuvõtteks siis. Täna, kuu viimasel päeval, on mul siis kogutud/säästetud raha kokku 58.79€ (reaalne raha minu käes sellest küll ainult umbes 25 euri, aga ehk siis ei raiskagi seda nii mõtlematult ära). Aga päris arvestatav summa minu jaoks. Ennast teades, siis oma tava sissetulekutest mul ei oleks kuu lõpus panna kõrvale sellist summat ja ennast teades ma pigem vist läheks raiskaks selle niisama ära.

Teie poolseid nippe raha kogumiseks ja lisaraha teenimiseks? :) 

Jällelugemiseni

Janely

Kommentaarid

  1. Kasutan ise ka juba digikassat ja kahe kuuga seal juba oma 25euri kogunenud. Selle raha kavatsen välja võtga alles aasta pärast, siis peaks juba päris korralik summa olema. Lisaks saab sinna vajaudel ka kôrvalepanemiseka raha kanda, et suuremat summat koguda vms.:)
    Ja peaks vist ka sendikassasse uuesti sente koguma hakkama,, aga ainult see probleem, et meil pank 100% sularahavaba ja sinna neid viia ei saa.. Ja poodi nagu ka ei lãhe ju purgitáie punaste sentidega 😂

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma eelmine aasta tegin digikassast väljamakse vahetult enne jõule, sai kingitusi osta :) Punaste sentidega jah see jama, et nendega pole suuremas koguses midagi pihta hakata :D

      Kustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Beebiga V Spaas

Mu beebi sünnilugu